Wystartowała Kampania promocyjna Jesień - Zima 2010/2011.
15 sierpnia ruszyła zimowa kampania promocyjną Szklarskiej Poręby. Na
ogólnopolskiej antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia Michał
Olszański w dwugodzinnym programie „Trzecia strona medalu”, prowadzonej
na żywo ze Szklarskiej Poręby, oznajmił całej Polsce, że Szklarska
Poręba, jeśli chodzi o inwestycje narciarskie, jest już w Europie.
„Witaj Europo pod Szrenicą” - takim hasłem zakończył rozmowę z
Burmistrzem Arkadiuszem Wichniakiem, Przewodniczącym RM Grzegorzem
Sokolińskim oraz Janem Dębkowskim dyrektorem technicznym w firmie Sudety
Lift, którzy poinformowali słuchaczy o planowanych zmianach i
ulepszeniach. Nową inwestycję promowano również na XIV Festiwalu Rowerowym Bike
Action, w trakcie którego ekipa TVN Turbo kręciła program „Pojechany
Łikend”, eksponujący najciekawsze miejsca w Polsce do uprawiania
aktywnego wypoczynku. (Emisja 25 sierpnia o godz. 19.00)
Zbliżający się sezon zimowy może być niezwykle udany dla Szklarskiej Poręby za sprawą nowego wyciągu budowanego na stokach Szrenicy. Sześcioosobowa kanapa wwożąca narciarzy na Świąteczny Kamień w 8 i pół minuty, poszerzone trasy, stworzone nowe połączenia między już istniejącymi – to wszystko sprawi, że Szklarska Poręba stanie się, jako ośrodek narciarski, bezkonkurencyjna na rynku. Ceny biletów, jak zapowiada Spółka Sudety Lift, będą również niezwykle atrakcyjne w stosunku do innych ośrodków w polskich i czeskich Karkonoszach. O tym musi dowiedzieć się cała Polska i zagranica, aby narciarze planując zimowe wypady zaczęli uwzględniać naszą ofertę.
W ramach Zimowej Kampanii Referat Promocji Urzędu Miasta przygotowuje prezentację nowej oferty na najważniejsze targi krajowe i zagraniczne, w tym
• Targi Turystyki i Sportów Zimowych we Wrocławiu,
• TT Warsaw - 23-25.09.2010 (w zeszłym roku wzięło udział 450 wystawców z 59 krajów świata)
• Tour Salon Poznań - 20-23.10.2010 (w 2009 r - 718 wystawców z 39 krajów. Przez trzy dni Targi odwiedzi około 25 000 zwiedzających)
• Leipzig Turistik&Caravaning - 17-21.11.2010 (ponad 1000 wystawców z 60 krajów i 70 000 zwiedzających)
• Dresdner ReiseMarkt – styczeń 2011 (ponad 500 wystawców z całego świata)
Na stoiskach Szklarskiej Poręby zaprezentowane zostaną m.in. wydawnictwa, współfinansowane przez Firmę Sudety Lift, ukazujące nową mapę tras narciarskich na Szrenicy. Aby trafiły one również do zagranicznego odbiorcy wydane zostaną w pięciu wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej, czeskiej i rosyjskiej. Dodatkowo dystrybuowane będą w czeskie ośrodkach turystycznych takich jak m.in.: Harrachov, Korenov, Jablonec, Liberec, a także w punktach IT w Polsce i za granicą.
Gwarancję promocji nowej inwestycji na masową skalę zapewnią media regionalne i ogólnopolskie. Począwszy od listopada ruszy kampania synergiczna w ogólnopolskiej prasie, radiu i i telewizji, a także na portalach internetowych ( w Gazecie Wyborczej, Programie III Polskiego Radia, TVN i na onet.pl)
W grudniu Referat Promocji zorganizuje konferencję prasową promująca inaugurację sezonu zimowego 2010/ 2011. Towarzyszyć jej będzie szeroka oprawa medialna z płatnymi publikacjami, spotami radiowymi i wozami transmisyjnymi relacjonującymi na żywo spod Szrenicy. W tym czasie, aby uatrakcyjnić medialny przekaz, zaplanowano: zawody narciarskie na nowych nartostradach, zabawy na śniegu, koncert, poczęstunek, produkcja i dystrybucja gadżetów reklamowych Sudety Lift, a także Fire Show.
W lutym nakręcony zostanie film promujący aktywny wypoczynek w Szklarskiej Porębie.
Kampania promocyjna sezonu zimowego opracowana przez Referat Promocji Miasta współfinansowana jest przez Firmę Sudety Lift. Trawestując słowa Michała Olszańskiego mamy nadzieje, że zimą powiemy „Witajcie pod Szrenicą” do tłumnie napływających tu narciarzy.