Chętnie pomogę!
To hasło wkrótce pojawi się na naklejkach, które będą rozpowszechniane
w obiektach hotelarskich, restauracjach czy sklepach, w których obsługa
chętnie pomoże udzielaniu informacji o Szklarskiej Porębie. Jest to
nawiązanie do akcji, jaką skutecznie podjęli taksówkarze współpracując
z miejskim biurem Informacji Turystycznej. Wszystko po to, aby turyści
odwiedzający Szklarską Porębę czuli się u nas dobrze. Bo to my
mieszkańcy mamy wielki wpływ na to co się mówi o mieście.
1 grudnia w Ośrodku Edukacji Ekologicznej Karkonoskiego Parku Narodowego odbyło się pierwsze spotkanie z cyklu „Chętnie Pomogę”. Miejsce nie zostało wybrane przypadkowo. Chodziło, aby przy okazji pokazać jedną z miejskich atrakcji turystycznych, o której wciąż nie wiele osób wie. I jak się okazało, był to strzał w „dziesiątkę”, a świadczyło o tym zainteresowanie i ilość pytań, jakie zadawali uczestniczących w spotykaniu pracownicy recepcji, kelnerzy czy właściciele pensjonatów, albo innych punktów świadczących usługi na rzecz turystów. Prezentacja multimedialna o Karkonoszach może być bardzo interesująca zarówno dla dzieci jak i dorosłych, którzy równie chętnie zerkają przez mikroskop oglądając powiększone mchy, czy też ametysty. Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się, kiedy jest czynna ekspozycja oraz, że oprócz wycieczek indywidualnych, możliwe są też zajęcia dla zorganizowanych grup np. z pensjonatu.
Podczas spotkania odbyła się prezentacja możliwości spędzania czasu w Szklarskiej Porębie. Uczestniczy otrzymali ściągi z godzinami otwarcia, cennikami biletów i innym ważnymi informacjami z „najczęściej zadawanymi przez turystów pytaniami”. Takie „ściągi” nadal można otrzymać w Informacji Turystycznej, do której odwiedzania zapraszamy wszystkich działających w branży turystycznej. W IT można zostawić swoje ulotki, ale również pobrać materiały informacyjne, które można np. zostawić w pokojach, na recepcji czy przy barze. Wszystko po to, aby odwiedzający nas turyści otrzymali jak najwięcej informacji, wydali pieniądze i byli jeszcze z tego powodu zadowoleni.
Podczas szkolenia wykorzystano również materiały z prezentacji "Turystyczny Wizerunek Szklarskiej Poręby" Piotra Gryszela (pracownika Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki w jeleniej Górze, Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną) .
Lokalna Organizacja Turystyczna / Informacja Turystyczna