×

Uwaga

There is no category chosen or category doesn't contain any items

W związku ze zmianą w sprawie dokonywania wpłat zobowiązań podatkowych i opłat obowiązującą od 1 września 2011 r. zlecenie płatnicze (wpłata) powinno wskazywać :

1. imię i nazwisko ( nazwę ) podatnika

2. tytuł zobowiązania

3. okres którego dotyczy wpłata ( rok, rata )

4. dane identyfikujące wpłacającego, w tym identyfikator podatkowy tj.

  • PESEL — w przypadku podatników będących osobami fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalności gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług;

  • NIP — w przypadku pozostałych podmiotów podlegających obowiązkowi ewidencyjnemu, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są podatnikami, podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu.

5. wysokość kwoty wpłaty

Płatności należy dokonywać bezgotówkowo z rachunku bankowego podatnika, lub gotówkowo we własnym imieniu w bankach, poczcie polskiej, spółdzielczej kasie oszczędności lub w kasie Urzędu Miejskiego w Szklarskiej Porębie. Wpłata dokonana przez inna osobę (lub z innego konta) niż podatnik będzie podlegała zwrotowi.

Nie podanie lub błędne podanie tych informacji stanowi podstawę do odmowy realizacji wpłaty gotówkowej lub polecenia przelewu a tym samym niewygaśnięcie zobowiązania podatkowego.