×

Uwaga

There is no category chosen or category doesn't contain any items

W związku z zamiarem przystąpienia Gminy Szklarska Poręba do realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Programu „Usuwanie wyrobów zawierających azbest”, uprzejmie informujemy mieszkańców o możliwości pozyskania dotacji ten cel. Dotacja dotyczy 85% kosztów poniesionych na zadania związane z usuwaniem azbestu tj.: demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest.

Do uzyskania dotacji niezbędne jest spełnienie warunków:

  1. wnioskodawcą jest osoba fizyczna lub wspólnota mieszkaniowa;
  2. dotacji podlegają przedsięwzięcia, które zostały zakończone przed dniem złożenia wniosku o dotację;
  3. wnioskodawca posiada środki finansowe na wykonanie nowego pokrycia dachu i przystąpi do jego wykonania po usunięcia pokrycia dachu zawierającego azbest;
  4. wnioskodawca posiada zapewnienie wykonania prac usunięcia azbest przez podmiot posiadający wymagane zezwolenia.

W związku z ograniczoną kwotą planowanej dotacji (ok. 3 mln zł w latach 2011 – 2012) zwracamy się z prośbą do właścicieli, użytkowników wieczystych, zarządców nieruchomości, w których wykorzystywany jest azbest, o przedłożenie do Referatu Inwestycji Miejskich i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Szklarskiej Porębie, ul. Buczka 2, pisemnej deklaracji przystąpienia do Programu.
W deklaracji tej należy szacunkowo określić ilość odpadu (w kg) zawierającego azbest wraz z szacunkowym określeniem niezbędnych wydatków na ten cel.


Informacji udziela Referat Inwestycji Miejskich i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Szklarskiej Porębie – tel. 75/75 47 433