×

Oznámení

There is no category chosen or category doesn't contain any items

„Świat w Twoich rękach”„Świat w Twoich rękach” to już kolejna akcja społeczna zorganizowana 23 kwietnia w ramach Międzynarodowych Dni Sprzątania Ziemi. Jak się okazuje na pewno nie ostatnia bo zwolenników czystej planety jest coraz więcej. O tym że nasze miasto jest bardzo zanieczyszczone różnego rodzaju śmieciami przekonaliśmy się podczas ubiegłorocznej akcji. Dlatego też, wszystkim którzy chętnie uczestniczyli w sprzątaniu, zamiast spędzać swój wolny czas w inny może bardziej ciekawy sposób należą się olbrzymie brawa i „szacun” za piękną postawę i wzorowy przykład dobrego Ziemianina.

Tym razem wspólnie posprzątaliśmy 8 wytypowanych przez mieszkanców obszarów:

• teren tras narciarskich Ski Arena Szrenica
  • okolice stacji PKP Szklarska Poręba Górna,
  • ul. Górna i część ul. Piastowskiej

„Świat w Twoich rękach”Wśród zebranych śmieci w przeważającej części „królował” plastik i szkło, ale w zbiorach można było zauważyć takie skarby jak stare dywany, kanapy, umywalki czy odkurzacze.
Łącznie zebraliśmy około 400 worków śmieci, a w samej akcji uczestniczyło około 100 mieszkańców.

Po zasłużonej pracy spotkaliśmy się w "Ogrodzie Ducha Gór ", gdzie pracownicy Karkonoskiego Centrum Edukacji Ekologicznej przygotowali dla nas konkursy i zabawy ekologiczne, a Nadleśnictwo Szklarska Poręba zadbało o pełne żołądki. Przy ognisku natomiast prowadziliśmy bardzo pożyteczne rozmowy o śmieciach i nie tylko . Można więc śmiało wyciągnąć wniosek z naszej akcji, że śmieci zintegrowały mieszkańców, bo jak się okazuje oprócz czystego miasta wszyscy mieliśmy dobrą zabawę i możliwość wspólnego spędzenia czasu.
Każdy z nas uświadomił sobie że sprzątanie miasta nie jest łatwe i czasami wykonana praca jest „syzyfowa” a problem niestety nie zniknie. Wiemy też że „Świat jest w naszych rękach” i dlatego już teraz zapraszamy wszystkich chętnych i bezinteresownych Ziemian na kolejne sprzątanie w sezonie jesiennym.

Podziękowania i ukłony należą się wszystkim aktywnym mieszkańcom, sprzątającym razem i osobno, małym i tym większym którym czystość naszego miasta nie jest obojętna i tego dnia byliśmy razem. Jesteście WIELCY!!!