×

Notice

There is no category chosen or category doesn't contain any items

Spotkanie otworzyła  Agnieszka Rozenek, kierowniczka Referatu Promocji MiastaDobrym zwyczajem, ale i też miłym obowiązkiem jest zdanie sprawozdania z całorocznych działań oraz podzielenie się planami na przyszły rok, przez specjalistów od promocji Szklarskiej Poręby. W dyskusyjnej formule we czwartek 13 grudnia br. spotkali się przedstawiciele gminy, z gospodarzem Mirosławem Grafem na czele, instytucji działających na terenie miasta i osoby zarządzające przedsiębiorstwami szeroko rozumianej branży turystycznej.

Spotkanie otworzyła kierowniczka miejskiej agencji promocyjnej Agnieszka Rozenek, witając wszystkich w gościnnych progach Hotelu KRYSZTAŁ. We słowie wstępnym burmistrz podziękował wszystkim przedsiębiorcom za wkład finansowy, materialny i organizacyjny w kulturalne, rozrywkowe i sportowe inicjatywy miejskie. Gdyby nie hojność branży, wiele ciekawych koncertów, warsztatów i wydarzeń nie odbyłoby się w Szklarskiej Porębie.

Dyrektorka Miejskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Aktywności Lokalnej Anita Kaczmarska przedstawiła pokrótce plany na najbliższą przyszłość, co też uczynili zarządzający innymi ważnymi podmiotami w mieście: Sudety Lift, stow. Biegu Piastów, Lokalnej Organizacji Turystycznej, Karkonoskiego Parku Narodowego oraz Rodzinnego Parku Rozrywki ESPLANADA. Omówiono inwestycje i dośnieżanie na Ski Arenie Szrenicy, uprawianie narciarskich tras biegowych w Górach Izerskich, koszty funkcjonowania lodowiska miejskiego (RPR ESPLANADA oferuje reklamę w jego obrębie w zamian za sponsoring – warto skorzystać!).
Pod koniec spotkania, które po przedświątecznym barszczu przygotowanym przez KRYSZTAŁ przeniosło się do kuluarów, została poruszona kwestia przepływu informacji istotnych dla turystów i mieszkańców oraz planach miasta z nią związanych.

Począwszy od burmistrza M. Grafa, poprzez poszczególnych uczestników, każdy podzielił się ważnymi informacjami

Na spotkaniu, którego owocność oczywiście najlepiej ocenią sami przedsiębiorcy turystyczni, poświęcono także uwagę lokalnym artystom, twórcom i rzemieślnikom. A. Kaczmarska zachęcała do ich wspierania, ponieważ w ten sposób budujemy wspólnie naszą lokalną tożsamość, a zarazem możemy w zamian otrzymać coś niezwykle oryginalnego: mniejsze i większe rękodzieło oraz sztukę, która wzbogaca hotele, pensjonaty, restauracje itp. Jedną z takich oryginalnych ozdób jest LAS KARKONOSKI rosnący w szklanych naczyniach, przez wiele miesięcy, a nawet lat zdobiący wnętrza. Autorką tej ciekawej, a zarazem wielce estetycznej dekoracji (która ma także znaczne walory edukacyjne) jest pracownica MOKSiAL-u, Anna Wójcikiewicz.

Wszystkich gestorów, przedsiębiorców i działaczy branży turystycznej, którzy nie mogli przybyć na spotkanie, zapraszamy do Informacji Turystycznej, gdzie każdy otrzyma niezbędne informacje, materiały promujące miasto oraz przekazać może wszelkie uwagi, sugestie i pomysły.