ZASADY
OGÓLNE EKSPOZYCJI REKLAM NA NOŚNIKACH REKLAMOWYCH
ZLECENIOBIORCA:
MIEJSKI
OŚRODEK KULTURY, SPORTU I AKTYWNOŚCI LOKALNEJ
UL.
SŁOWACKIEGO 13
58-580
SZKLARSKA PORĘBA
NIP:
611-26-62-465
Marta Lipnicka
tel. 75 75 47 744
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TREŚĆ
REKLAM
- Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do dokonania własnej oceny
przedstawionego przez zleceniodawcę projektu reklamy w zakresie jego
zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz dobrymi
obyczajami. W przypadku zakwestionowania przez zleceniobiorcę treści
reklamy, zleceniodawca dokona jej zmiany tak, aby jej treść nie
budziła wątpliwości prawnych.
- Zleceniodawca zobowiązany jest doręczyć zleceniobiorcy Layout
Reklamy (projekt graficzny) oraz materiał reklamowy na minimum 15
dni roboczych przed rozpoczęciem ekspozycji, w celu weryfikacji
treści reklamy.
- Nie dotrzymanie przez zleceniodawcę odpowiedniego terminu
dostarczenia projektu graficznego może spowodować opóźnienie w
jej zamontowaniu na nośnikach. Tym samym skraca się okres
ekspozycji, pozostawiając zleceniobiorcy prawo do obciążenia
zleceniodawcy pełnymi kosztami kampanii reklamowej.
- Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do odmowy prowadzenia kampanii
reklamowej bez ponoszenia odpowiedzialności, jeżeli:
- reklama jest sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami, uchybia godności człowieka lub z innych przyczyn może być uznana za czyn nieuczciwej konkurencji.
- osoba trzecia lub uprawniony do tego organ zgłosi na piśmie zastrzeżenia dotyczące treści reklam.
- instytucja
powołana do czuwania nad przestrzeganiem zasad etyki mediów lub
etyki reklamy, w szczególności Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy,
bądź Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zgłosi zastrzeżenia
dotyczące treści reklam.
- Przyjęcie przez zleceniobiorcę zamówienia nie oznacza przyjęcia
przez niego jakiejkolwiek odpowiedzialności wobec osób trzecich za
treść reklam eksponowanych na podstawie tego zamówienia.
- Zleceniodawca zobowiązany jest do naprawienia wszelkich szkód
powstałych po stronie Zleceniobiorcy w związku z treścią lub
formą prezentowanej reklamy oraz kosztów naprawy uszkodzonych, z
winy zleceniodawcy, nośników reklamowych.
- Zleceniodawca oświadcza, że wyraża zgodę na posługiwanie się
przez Zleceniobiorcę zdjęciami nośników reklamowych z
zamontowanymi na ich powierzchni reklamami w celach marketingowych i
autopromocyjnych. Powyższa zgoda nie jest ograniczona czasowo, ani
terytorialnie.
SKŁADANIE
ZAMÓWIEŃ
- Realizacja kampanii reklamowej dokonywana jest w oparciu o zamówienie
zgodne z zasadami ogólnymi oraz w oparciu o obowiązujące przepisy
prawa.
- Zleceniodawca w formie pisemnej przesyła zleceniobiorcy zapytanie
ofertowe zawierające co najmniej poniższe dane:
- dane zleceniodawcy (pełna nazwa firmy, NIP, adres)
- nazwa produktu lub branży, którą reprezentuje
- okres planowanej kampanii
- liczba i lokalizacja nośników.
- w terminie do 7 dni roboczych zleceniobiorca skontaktuje się ze
zleceniodawcą w celu uszczegółowienia założeń kampanii
reklamowej. W przypadku, gdy zleceniobiorca nie dysponuje w danym
terminie wolnymi nośnikami reklamy, zobowiązany jest podać
zleceniodawcy najbliższy możliwy termin.
DRUK,
MONTAŻ I EKSPOZYCJA REKLAM
- Zleceniodawca
samodzielnie wykonuje druk reklamy na podstawie wytycznych
zleceniobiorcy (wymiary, rodzaj materiału – ustalane po złożeniu
zapytania).
- Zleceniodawca
zobowiązany jest dostarczyć reklamę w terminie najpóźniej na 5
dni roboczych przed pierwszym dniem ekspozycji w miejsce wyznaczone
przez Zleceniobiorcę.
- Niedotrzymanie przez zleceniodawcę terminu zawartego w pkt.2 może
spowodować opóźnienie w zamontowaniu reklamy na nośniku
reklamowym, tym samym skróceniem okresu ekspozycji. Jednocześnie
zleceniobiorca ma prawo do obciążenia zleceniodawcy pełnymi
kosztami zleconej kampanii reklamowej.
- Zleceniobiorca świadczy usługi montażu i demontażu reklamy na
nośniku reklamowym. Koszt montażu i demontażu wliczony jest w cenę
kampanii reklamowej.
- W przypadku, gdy reklama zleceniodawcy w sposób zasadniczy odbiega
od wymagań technicznych wskazanych przez zleceniobiorcę,
zleceniobiorca ma prawo odmówić przeprowadzenia kampanii
reklamowej, ze względu na konieczność utrzymywania odpowiedniego
standardu ekspozycji, bez ponoszenia z tego tytułu jakiejkolwiek
odpowiedzialności.
- Brak pisemnych zastrzeżeń zleceniodawcy doręczonych zleceniobiorcy
w okresie ekspozycji uważa się za potwierdzenie wykonania usługi
na warunkach określonych w zamówieniu.
- W przypadku gdy zamówienie nie wskazuje co zrobić z nieodebranymi
reklamami, będą one przechowywane przez miesiąc od zakończenia
ekspozycji w magazynie zleceniobiorcy, a następnie zutylizowane.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niemożności
rozpoczęcia lub kontynuowania ekspozycji z przyczyn przez niego
niezawinionych, przez co rozumie się w szczególności:
- uszkodzenie nośników reklamowych i/lub reklam
- decyzje organów administracji rządowej i samorządowej, a w szczególności zarządów dróg, urzędów właściwych dla spraw budowlanych bądź architektonicznych,
- zaistnienie warunków pogodowych uniemożliwiających całkowicie lub częściowo wykonanie zobowiązań zleceniobiorcy, co w szczególności oznacza:
- temperatura poniżej 10 °C
- prędkość wiatru wyższa niż 10m/s
- silne opady deszczu lub śniegu
- zaistnienie niezależnych okoliczności (siły wyższej)
uniemożliwiającej całkowicie lub częściowo wykonanie zobowiązań.
- W razie zaistnienia sytuacji opisanych w pkt.8 Zleceniobiorca
niezwłocznie poinformuje na piśmie zleceniodawcę. W razie braku
innych możliwości realizacji kampanii zamówienie wygasa bez
żadnych konsekwencji odszkodowawczych dla Zleceniobiorcy. Wynagrodzenie
zleceniobiorcy ulega odpowiedniemu zmniejszeniu.
- W trakcie trwania kampanii reklamowej zleceniobiorca zobowiązany
jest do utrzymania nośników reklamowych w należytym stanie
technicznym i estetycznym oraz do usuwania stwierdzonych usterek
nośników i/lub reklam w terminie do 3 dni roboczych od dnia
poinformowania go przez zleceniodawcę lub od dnia wykrycia ich
przez zleceniobiorcę.
- Usunięcie usterki reklamy zostanie przeprowadzone tylko w przypadku
dostarczenia przez zleceniodawcę reklamy rezerwowej.
- W przypadku zwłoki w usunięciu usterek wynagrodzenie zleceniobiorcy
ulega odpowiedniemu zmniejszeniu.
PŁATNOŚCI
/ CENNIK
- Wynagrodzenie
zleceniobiorcy ustalane jest na podstawie cennika.
- Wynagrodzenie jest płatne zgodnie z terminami i warunkami ustalonymi
w zamówieniu.
CENNIK – ZAŁACZNIK NR1 [Adobe Acrobat PDF - 240.28 KB]
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
- W
przypadku zaistnienia różnic pomiędzy treścią niniejszych zasad
ogólnych, a treścią zamówienia rozstrzygające znaczenie mają
postanowienia zamówienia.
- W
przypadku ewentualnych sporów, związanych z realizacją kampanii
reklamowej Sądem właściwym do ich rozstrzygnięcia będzie Sąd
siedziby zleceniobiorcy.