×

Notice

There is no category chosen or category doesn't contain any items

W sobotę (2015.08.15) odbyła się kolejna wycieczka z cyklu "Wędrujące Ogniska" - tym razem pod tematem przewodnim "SKAŁY I MINERAŁY". Na stracie przy pomniku Ducha Gór na Skwerze Radiowej Trójki stawiło się 40 śmiałków żądnych przygody. Wszystko nam sprzyjało: Duch Gór, pogoda, humory oraz przewodnik - Krzysztof Malawski z Gildii Przewodników Sudeckich.

Wyruszyliśmy szlakiem zielonym przy rzece Kamienna. Słuchając co jakiś czas opowieści przewodnika do Czerwonej Jamy - pięknej, sztucznie powstałej pieczary. Następnie poszliśmy do Starej Chaty Walońskiej gdzie wszyscy wzięliśmy udział w Celebrze Walońskiej! Oj działo się, działo!!! Kto jeszcze tego nie przeżył musi jak najszybciej nadrobić tę zaległość. ;)

W doskonałych nastrojach doszliśmy do Wodospadu Szklarski gdzie zrobiliśmy sobie małą przerwę aby coś przegryźć oraz na łyk czegoś orzeźwiającego. Po postoju przeszliśmy na drugą stronę rzeki Kamienna, która wyznacza granicę pomiędzy Karkonoszami a Górami Izerskimi.

W Górach Izerskich zatrzymaliśmy się przy Chybotku - najczęściej chyba odwiedzanej skale w tym regionie. Po małym pochybotaniu się, wszyscy ruszyliśmy do ostatniego punktu naszej wycieczki - ogniska przy Orlej Skale. Choć przez chwilę wydawało się, że nadciągające chmury pokrzyżują na plany, to jednak ostatecznie Duch Gór okazał się łaskawy i specjalnie dla nas oczyścił niebo.

Bardzo dziękujemy właścicielom, oraz obsłudze obiektu za wspaniałe przyjęcie. Oprócz zapowiedzianego ogniska z kiełbaską, na strudzonych wędrowców czekała królewska wręcz uczta! ;)

Po posiłku wszyscy rozstaliśmy się w doskonałych nastrojach. Część osób, która nie była aż tak bardzo zmęczona,  wróciła pieszo szlakiem do centrum, a część udała się na stację kolejową Szklarska Poręba Dolna by powrócić pociągiem.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za doskonałe humory i miłe towarzystwo.
Zapraszamy na kolejną wycieczkę 12 września 2015r.