×

Hinweis

There is no category chosen or category doesn't contain any items

Wspominki dnia pierwszego.

ROWERZYŚCI

Szklarska Poręba pożegnała nas słoneczną pogodą. Stromy podjazd pod Zakręt Śmierci uświadomił nam stopień trudności wyprawy. Ostatnim żegnającym nas mieszkańcem Szklarskiej Poręby był Wojciech Bohdan G. Gdybyśmy mieli lusterka wsteczne przy rowerach, pewnie widzielibyśmy wzruszonego, machającego chusteczką Wojtka. Do Lubomierza przejechaliśmy przez Świeradów i Mirsk. Miasteczko ładne. Przywitali nas Kargul z Pawlakiem oraz czarna chmura. Karol wydał krótkie żołnierskie polecenie:  chodu... Niestety przejechaliśmy tylko 2 kilometry. W Pławnie Górnej przygarnęła nas pod swój blaszany dach wiata PKS. Była okazja by zjeść prowiant. Po półgodzinnej przerwie przejechaliśmy przez Lwówek Śląski (degustując czereśnie) i pomknęliśmy do Złotoryi. Przed wjazdem do Jawora Doni zauroczony przepiękną panoramą miasta nie dostosował prędkości jazdy i nie zachował należytych środków ostrożności, przez co najechał na tylne koło poprzedzającego go pojazdu, kierowanego przez Mariusza, czym spowodował upadek kierowanego przez siebie pojazdu. Powodując tym samym zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kierujący doznał lekkich obrażeń ciała … i w obecności dwóch oficerów poddał się dobrowolnej karze pouczenia. Szczęściem Paweł zachował niesamowitą czujność i na swoich terenowo - błotnych oponach mknął dalej. Jawor przywitał nas słoneczną pogodą. Po 110 kilometrach  ( 4.40 godziny ) zadowoleni spotkaliśmy się z  obsługą techniczną trasy.

OBSŁUGA TECHNICZNA

Po starcie Burmistrz podjechał pod budynek straży pożarnej w Szklarskiej Porębie. Musiał wytrzepać z bielizny drobiny szlichu, by wyprawa nie zatarła się na samym starcie. W międzyczasie dopakowaliśmy materiały reklamowe i ruszyliśmy w stronę Jeleniej Góry. Krótki pobyt w Jeleniej Górze  (odbiór pamiątkowych statuetek Magistrali Rowerowej Trójki)  i przejechaliśmy przez Bolków do Jawora. Szybko odszukaliśmy Kościół Pokoju, przy którym usytuowaliśmy piękny, żółty namiot Szklarskiej Poręby i przy okazji zwiedziliśmy ten fascynujący zabytek. O 16.00, zgodnie z planem, rozpoczęliśmy akcję promocyjną. Konkursy i zabawy zgromadziły głównie dzieci. W konkurencji wytrzymałościowej (przejechanie trasy około 2 km) zwyciężył 10-cioletni Łukasz. Do stoiska podchodzili też dorośli mieszkańcy Jawora. Gościliśmy też mieszkańca Swarzędza, który słysząc w audycji trójkowej, że jesteśmy w Jaworze przyjechał porozmawiać i obejrzeć rowerzystów. Bardzo pochlebnie wypowiadał się o całym projekcie. O 18.00 cała grupa spotkała się z Burmistrzem Jawora. Mieliśmy okazję obejrzeć makietę nowego zagospodarowania rynku miasta. Rozmawialiśmy też o planach miasta w nadchodzących latach. Po przybyciu do miejsca zakwaterowania zjedliśmy kolację i rozpoczęliśmy  zespołowe pisanie sprawozdania z minionego dnia.

Arkadiusz Wichniak z Ekipą

Skład Ekipy: Karol Głuszak, Paweł Orłowski, Donat Pawłowski i Mariusz Wróbel, Arkadiusz Wichniak, Teresa Głuszak i Bożena Paluch.

Trójkowa Magistrala Szklarska Poręba - Augustów