×

Hinweis

There is no category chosen or category doesn't contain any items

W sobotę (2015.09.12) odbyła się kolejna tegoroczna wycieczka po Szlaku Walońskim w ramach cyklu bezpłatnych wycieczek -  "Wędrujące Ogniska". Choć pogoda przez ostatnich parę dni bywała w tzw. "kratkę", to tego dnia Duch Gór był dla nas łaskawy - rozpędził chmury i całą dzień towarzyszyło nam piękne słońce.

Wycieczkę rozpoczęliśmy na parkingu przy Wodospadzie Szklarki, gdzie znajduje się jedna z rzeźb "Benne" autorstwa Ewy Jonas Wojtowicz, od tradycyjnego wspólnego zdjęcia. Pierwszy postój był zaledwie po paru minutach przy wodospadzie, gdzie znajduje się jeden z ręcznie malowanych obrazów lokalnego artysty Macieja Wokana przedstawiających  ludzką twarz Ducha Gór. Ten niezwykły performance nosi nazwę "OBJAWIENIE".

Wzmocnieni poranną kawą, wypitą w Schronisku "Kochanówka", wyruszyliśmy w dalszą drogę. W swojej pracowni przy "Chacie Walońskiej" czekał na nas artysta rzeźbiarz, metaloplastyk, performer i aktor teatrów ulicznych - Grzegorz Pawłowski "Siwy". Opowiedział On nam o swojej pracy jako artysta, wykonanych pracach oraz planach na przyszłość. Po tym ciekawym spotkaniu zawitaliśmy oczywiście jeszcze do Chaty Walońskiej, by obejrzeć oraz nabyć kilka pięknych okazów kamieni, jakie tam się znajdują.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Leśna Huta. Po drodze minęliśmy jeszcze nową atrakcję w Szklarskiej Porębie - Żelazny Tygiel Waloński. W Leśnej Hucie gdzie pracują prawdziwi artyści swojego fachu, tradycyjnie już można było zobaczyć pokaz hutniczy.

Kolejny przystanek miał miejsce na trasie Dużej Sztaudyngerowskiej Trasie Turystycznej w miejscu gdzie kiedyś znajdował się dom Jana Sztaudyngera. Nie obyło się oczywiście bez przytoczenia kilku fraszek o zabarwieniu lekko erotycznym. Z tego miejsca zeszliśmy do dawnego Muzeum Ziemi, które spłonęło w marcu 2015r.i tam wysłuchaliśmy opowieści o czasach jego świetności.

Przedostatnim punktem wycieczki był Dom Wlastimila Hofmana, skąd już tylko parę kroków było do galerii rzeźby ceramicznej Marka Parceja. Tutaj czekała na strudzonych wędrowców herbata, ognisko, kiełbasa (przygotowane oraz sponsorowane przez pana Parceja) oraz arcy ciekawa rozmowa z artystą. Uduchowieni i najedzeni powoli rozeszliśmy się do swoich miejsc pobytu.

Dziękujemy wszystkim za udział w wycieczce i zapraszamy na kolejną, która odbędzie się 3 października 2015r. i będzie połączona z wydarzeniem "Najazdem Wikingów na Szklarską"!