Usługi opiekuńcze, medyczne, pocztowe i bankowe
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, podobnie jak inne placówki obsługuje petentów telefonicznie. Bezpośrednio z pracownikami można spotkać się wyłącznie w sytuacjach bezwzględnie wymagających takiego kontaktu lub wyjątkach, kiedy kontakt telefoniczny jest niemożliwy.
W przychodni zdrowia przy ul. Szpitalnej nie przyjmują lekarze specjaliści. Lekarze pierwszego kontaktu udzielają porad telefonicznie. Jeśli wizyta jest nieodzowna należy to zgłosić telefonicznie, a decyzja o przyjęciu pacjenta należy wyłącznie do lekarza. Pacjenci kontynuujący leczenie potrzebujący lekarstw na recepty, także muszą kontaktować się telefonicznie. Kody e-recept podawane są telefonicznie. Nie są wydawane inaczej. Numer telefonu do kontaktu 75 717 21 57.
W przychodni PHARMED prz ul. 1 Maja 4 obowiązują podobne zasady, nr telefonu: 75 718 37 45.
Nie są pobierane ani przyjmowane próbki do badań laboratoryjnych. W pilnych przypadkach należy zgłosić się do laboratorium w Jeleniej Górze przy ul. Wiejskiej 11, nr tel. 75 642 03 25.
Nieczynna jest apteka ESCULAP przy ul. 1 Maja 4. Apteki RETRO przy ul. Małej 1 oraz KROKUS przy ul. Jedności Narodowej 7 pracują w niezmienionych godzinach. Przed okienkami może przebywać tylko jedna osoba. Farmaceuci apelują również aby osoby wykazujące objawy przypominające objawy grypy nie przychodziły po odbiór, bądź zakup leków. Powinniśmy w takiej sytuacji poprosić o pomoc. Nie narażajmy personelu tych jakże ważnych placówek na ryzyko objęcia kwarantanną, bowiem wyeliminuje to je z pracy na rzecz wielu potrzebujących.
Urząd Pocztowy w Szklarskiej Porębie skrócił godziny urzędowania do 6 dziennie: od 11 do 17. Przed okienkiem może znajdować się jedna osoba, a więc wewnątrz może przebywać jednocześnie tylko dwoje petentów.
Placówka banku PKO BP przy ul. Jedności Narodowej 5 pracuje w niezmienionych godzinach, lecz obowiązują limity klientów wewnątrz oraz wypłat gotówkowych do 10 tys. złotych dziennie.
Santander Bank Polska przy ul. Jedności Narodowej 16 pracuje od godz. 11 do 15.
Bankowcy proszą o wykonywanie przelewów i opłat poprzez operacje elektroniczne, a płatności najlepiej wykonywać kartami płatniczymi lub telefonami, aby nie używać gotówki.